Redan Augusti

(null)
Tiden rusar och hösten börjar faktiskt kännas.. 
Gräset är fuktigt och skorna blir blöta när jag trippar ut med hästarna på morgonen, fast mätaren visar 27,7 varmt..
Tropisk värme 😁 
Sån här vacker sommar har jag aldrig beskådat ,,, men hoppas på att få träffa igen en dag.

Jag har nu i dagarna 2 redan smugit igån jobbet på gymmet & det känns riktigt energigivande. 
Det är nämligen lågsäsong än med tanke på värmen & då går jag mest runt & pysslar & donar ..
Beställt en del skydd & överdrag till maskiner som behöver fräschas upp..
Det späns remmar & vaxas löpband & fettas här och där för att vara på topp när kylan puttar in er från värmen.

Huset är kaos då alla element har rivits ut och målats om och kvar är byte av nå värme rör som jag inte förstår mej på 🤦‍♀️
Men det blir nog perfekt sen..
Inne behöver jag inte ha kontroll .. där löser det sej alltid på bästa sätt.. vare sej jag vill el inte.

Stallet där har jag mer kontroll på .. där händer inget alls utan min kontroll..
Men även där händer grejer..
Bara nu i sommar har två nya hästar tillkommit en superb D-ponny vid namn silja.
Hon är en intressant ponny som kan om hon vill .. hoppar riktigt bra.. men åhåj vad ponny hon kan vara när hon lägger den sidan till 😂
Men bara på skoj... hmm..
Sen har en så fin trevlig norsktravhäst oxå flyttat in i gänget.. han är hingstig och trevlig på alla sätt 😁
En riktigt häst som kommer orsaka kärleksbekymmer framåt i tiden..
Han kommer bli allas favorit 🤷‍♀️ stabil käck fartig extremt känslig .. en kille som gör allt du ber om.. det är farligt .. tur han inte förstår det själv .. killar ska inte förstå sånt ..dem blir rätt högfärdiga då 😂

Annars är livet här på landet på topp 
Njuter av vänner hästar & sommar & sol

Kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0