När datumen för det tråkiga är fler

Börjar med en bild .. bara för att få fundera lite undertiden... tid.. tiden går .. sakta, fort, lagomt, inte alls. Så snabbt så hjärnan inte hänger med...


Det är ett år .. el igår...el i förrigår... hur i Helvette är det tänkt att man ska minnas alla datum?

När jag var ung!!! Då mindes man kompisars födelsedagar.. syskonens födelsedagar.. mamma & pappas.. Hästens födelsedag kanske en kanins dag..
El möjligtvis en pojkväns födelsedag!
Men hyfsat tidigt i livet vändes det till inte alls lika roliga dagar.. blott 6 år gammal kom datumen igång.. mamma var först ut, sen har det rullat på i jämt flöde.
Datum på datum allt på hög...

Du kan välja din väg oavsett vad livet bjuder på..
Du kan välja din dans!
Du måste lära dej föra och följa..
Ge och ta.. 

Någonstans hoppas jag datumen tagit slut nu.. jag vill inte ha fler.
Men jag känner att så inte är sanningen.
Livet är inte så enkelt...

Så återigen rullade ett datum förbi..

Ta hand om er ta hand om er familj ❤️

Kram 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0