Hitta en väg

Fina vecktra följde så glatt med på dagens hoppträning.. krukan fick snällt vänta hemma eftersom han följer på lördag!

Rättvist ska det vara ..ler..
Jag söker vi söker tillsammans hoppas jag efter en metod som passar damen ifråga när det gäller hoppning och styrka och muskelökning.
Positiv feedback fick jag med hur hon ser ut för dagen 🙏
Skönt för man blir lätt hemma blind...likt mej att klanka ner på mitt eget men se det fina hos nån annan ...det är något Jag måste bli bättre på..
Kanske våga tro på mej och vad jag kan & inte kan...!! 
Nå väl 
Jag kom på en fungerande teknik för idag åtminstonde...hon är KÄNSLIG alltså ingen hand mer än det ytte pytte lilla som behövs för att leda lite... lätt å förklara det på en lektionshäst... ögonblickligen man tar stöd i tygeln drar hon fort sim fan lver hindret bara för att slippa trycket i munnen.
Så jag har hoppat utan tyglar 🤣😌
Lättare sagt än gjort
Skritt lång tygel,,, korta upp försiktigt trav galopp --hopp-- låt hon sköta hindret å bommarna själv för det gör hon...
Sedan beröm klapp på halsen lång tygel trav skritt ..börja om 👏👏👌👌
Vi börjar där 
Hon sken som solen & jag kände verkligen hur glad hon var ända inifrån å ut. 
Mallig som tusan och tog till o med ett litet glädje skutt framför krukan när hon gick tillbaka i hagen...
DÅ är jag Glad jag oxå 😍
Höjden på hindrena var låga... det ska vara så.. vi bygger ett förtroende en självkänsla så 50-60 är lagomt och cavaletti höjd.

Önskar alla hade en vecktra !

Kram på dej.
Hanne 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0