Underverk el idioti?

Kan inte låta bli att förundras över vad surfplattor kan vara  till för nytta...

Om det inte är någon nytta alls... Har bara sett det som sjukt jobbigt måste ha åt ungarna...
Det ger ju bara konflikter över när och om dem ska användas.. Och till vad isåfall!
Det är så lätt att komma ut överallt och se mindre viktiga grejer, som bloggar... Tex den där Jocke o Jonna.. 😁 det verkar ju vara en. Ungdoms fluga likt På vår Tid Ronny & Ragge 😝
Nå väl vi var ändå ute och inte inne..
Jag fick minsan GÅ om jag skulle iväg... Jag blev inte skjutsad hit å dit.. Jag hade väl ändå ben tyckte mina föräldrar.... Ja och cyckel... Och moppe (en annan historia) om den hade dugit... Tyvärr är det lätt att vara efterklok...
Men ibland när jag har huset fullt i kidz sågar jag blankt vägrat med plattor... 
Ut å lek liksom... På med kläder ut i snön.... Se så.. Gameldags som jag är..
Det slutar kanske ibland med tandagnisslan.. Tårar pga att man inte lärt sej leka! Tänk att barnen inte vet hur man leker😈😕
Slåss å retas konstigt nog kan alla 😖 fast jag är ganska säker på att ingen vuxen visar sånt!
Nå idag gick jag utanför min konfortzon...
Och gissa 5gr vad som händer när plattorna kommer i händerna på kidz!!
Jo tyst!
Ännu mer tyst!
Sök eget ställe helst tyst
Ev lite gastande till varandra om att hålla tyst..
Komigen... Vad fan!!
Tyst!
Lugnt!
Allvarligt?!
Dog alla kidz?

Nä fy Fabian...
Mer lek ute... Mindre plattor!!
Mer slagsmål  om det är så man lär sej umgås...
Jösses Amalia.. 
Jag tänker Inte falla i nån surf värld!
Jag blå vägrar!!!
Dem ska inte curlas....

Men det blev tok lugnt.. Förutom när batterierna tog slut...
Jag förstår dagens föräldrar.. Enklaste vägen ut ur jobbet... Att vara föräldrar utan att curla och leva rövare är en hårt match..
Men väl värt det om ni frågar mej...

Hälsningar från en mkt förvånad jag..

Fredags mys på er 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0