Hemma i stormen

Efter en bilresa hem där vinden ordnar sjögång i både bil o transport.

Det var den hittills värsta körningen med hästar bak.. Uäk.!
Väl hemma så möttes vi av snö slask x 30cm där skodan fick visa mej vilket bra köp det var med 4hjulsdrift 👌👌👌 inga ord behövdes där! 
Kom ända upp på stallplan o dessutom backades den upp på stallplats Easy peasy!!
Jag däremot stod över mina rida häst tankar,, åtminstonde för idag.
Soffan brukar jag kalla för värsta tränings konkurrenten som finns!
Idag föll även jag dit fast klockan bara var 16..
 Två Tim senare kan jag reflektera över helgens hoppning!

Jag hade en väldigt knepig häst igår som gärna gick mot vänster skänkel.. Jag fick hjälp med vad jag kan göra och där satte han igång lite pip & bock för att protestera... 
Anridning och rytm var lördagens tema. Inte högt utan bara komma rätt. Halvhalter och tempoväxling.
Idag var det en väldigt trevlig & mjukare krukan men oxå ännu mera taggad för hoppning..
Det var väldigt mkt bock o pip men mkt mera mjuk...
Halvhsleterna gick inte riktigt igenom utan han försökte sej på byten vilket blev korsgalopp o slalom mellan cavalettiblocken 😅
Men till sist gick det bra.
Hoppade mkt ur svängar idag för att träna byten! 
Givetvis anridning  följsamhet och det blev lite högre hoppning och ett par svängar på bana.. Även ett stopp på vatten mattan 😂 men det var nog mer jag än han!
Men snäva fina omhoppnings svängar...

Bra träning för en bra tränare 
Är summan av helgen 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0