Solstråle

Den nya ridbanan är klar,, det var ingen kort procedur nu då jag tänker efter.

Det började för väldigt många år sedan då jag ännu bara var en kläppi.
Min far hade sin vändplan för skogstraktorer och maskiner och annat bråte..
Min dröm var att ha en lika fin ridbana som min bästa vän hade( den fick Jag ju låna men det var inte säkert att rida dit alltid)
Det berodde på min ridkundkap..

Drömmar ska man hålla vid liv !
Jag gjorde det.
Min far lovade en plätt av ytan på 90-talet för att vi skulle kunna rida ca 13x15m
Utan staket.. jag var glad .
Bredvid och givetvis i kanten och i vägen fanns ett växthus.. där jag la ner många många timmar.. jag är ett proffs på att så broccoli 😅 även på att vattna och mäta fuktighet .. det gjordes innan jobb efter jobb. Innan skolan efter skolan & när alla mina vänner chillade..
Vi bond ungar lärde oss att jobba.. drömmen då var en taskig dålig regnig dag .. för då fick jag ledigt för en shopping i luleå❤️
Fast då gällde det att farsan var i fas med gården. 
Alltså det jag hade på min to do lista... det hände då å då faktiskt!
Sedan vid söndags middagarna hemma blev diskutionen givetvis häst från mej Medans han pratade jobb jordgubbar broccoli ogräs och det blixtrade oftare än sällan 😬
Med tjat å gnat fick jag snart lov att stängsla in 15x 30m lyckan var gjord.
Åren gick och skroten blev kanske mindre och gården mer städad då jag hjälpte till..
Jag fick montera ner växthuset och flytta det.. äntligen fick jag 5meter bredd till mitt förfogande ...wowdi..
Stängsel och nu även lite mer hobby lektioner åt kidz ,,, en o två ponnys blev köpta!
Lite taskig mätning på 20 m var bara 19,8 vilket störde mej... men nu flyttades bara det som saknades men längdes  återigen till 50meter... nu var väl ändå allt perfekt..
Staket och längd kan det bli bättre??!!
Här någonstans fanns alltid diskutioner om häst El bär... odling El lek på häst (Jag bygger sakteliga en verksamhet) hobby verksamhet kallades det. 
Jag önskade riva ner och flytta på Lennarts växthus tunnlar.. Jag drömde om ett ridhus..
Söndags middagarna var fortfarande jordgubbar/hästar vi gick väl på olika nivåer mest hela tiden.. min bror fick medla här å där . Medans mamma pratade vanligt familje snack.
Nu sa han att här byggs inget ridhus så länge jag lever... det kostar skjortan ...& du måste visa en plan en vision och nått annat fint ord jag glömt...
Nå väl drömmar finns och jag är envisheten själv...
Nån plan blev aldrig gjord och uppvisad.
Mina hästar var aldrig direkt poppis.
Men en dag i slutet av livet hans fick jag orden jag behövde.. ett Okey! Ett godkännande. Det var nog bästa någonsin som jag hört han säga mej..
Man hör det man vill höra 🙈
Efter ett par års redovisningar över mitt jobb,,över siffror (tydligen betyder dem mkt)
Jag hade kört till stan med farsan och på väg hem stannade jag bilen utanför men han steg inte ut.
Pratade länge.. och en klapp på axeln en ordentlig kram och orden.
Bra jobbat fortsätt likadant ..
Hästarna är bra,,satsa vidare här!
Fortsätt att utveckla och ha en vision och ett mål långt över det du tror du klarar.
  " just do it"
Sagt å gjort ridhuset står där på tunnlarnas plats idag men det var inte det jag tänkte berätta om.. jag spårade ut som vanligt.

Idag blev den klar...& den är godkänd för dressyr tävling om vi det vill..
Kanske inte vad jag tänkt men visionerna är inte slut här .. inte på långa vägar.
Men det krävs tid och tålamod lust och kärlek.. 
22meter bred x 60meter lång
Och någonstans där vet jag att det jag "lekt" fram är något Jag kan vara stolt över och dem är nog även glada och stolta där på andra sidan..
Livet är en berg å dalbana det är både med å motvind Som gäller.


På lördag håller föreningen sin  första klubbis hos mej 🙌


Välkommen å kika om ni vill😍
Kl 10 är första start 

Kram där 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0