Samvetet är på

Det positiva i livet vänds snabbt till dåligt samvete .

Idag var det återigen dags att hämta mjölk till kaffet 🙄 och väl i kiosken möttes jag av en över glad dam som glatt mötte mej i undran över jordgubbarna 😮
Fan fan fan.. känslan som kröp på var inte det minsta kul!
Några hektar jordgubbar är omvända i hopp om att få hoppa på gräs 🙈🤢
Min hobby tog över tiden räcker inte till..
El drivet att orka fortsätta jobba mot strömmen, det negativa som att inte få åka på semester. Att ligga å slappa i solen 
Att inte behöva göra det som är lite tråkigt.
Förlåt men jag vet att jag är bitchig då jag sätter bokstäver på tankarna.
Men jag är skolad till att inte ge upp att varje motstånd är betydelsefull,
Bara jag lyssnar igenom, kan det med tid vara just det bästa.
När jag möttes av den glada tanten ville jag bara springa till bilen och köra till jobbet å skriva en stor lapp -SEMESTER !!
Jag ville hem .. ut.. rycka fram mina svinstora arbetarbyxor som farsan köpt mej.
Söka reda på energin och mitt driv.
Skita i det negativa och låta familjen åka på semestrar hit å dit.
Glida tillbaka i mitt gamla spår och rädda läget inte se på det som är på väg att rinna ut i sanden....
Det är sånt här som lyfter mej att kavla upp ärmarna ta tag i allt å bara köra på!
Det som får mej att le!
Facit är enkelt! Varför inte bara köra igen!
Jag är i fas igentligen om jag vill... 
Så blir det! 
Jag ska minsann svara i telefon om tre veckor till damen.. jag ska ge ett svar Hon önskar ... hon ska få jordgubbar 🍓 att frysa in till vintern.
Jag behövde bli tilltufsad !! Jag mår bra av det ibland, inget är gratis inget kommer bara så där!
Bäst å prioritera och jobba taktiskt!

En bild från den nya ridbanan som sakterligen byggs med kärlek 🦄
Den blir lite större lite längre.
Den blir perfekt !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0