Ta tillvara den fina snön

Jag älskar ju att åka slalom ..

Det finns inte så mkt tid över för sånt med alla hästar och alla andra projekt som ska ro's i hamn.. 
men när jag väl hinner då är jag glad över att jag tog mej tid!
Det går inte bara att tugga på och aldrig slita sej loss..

Har tid att minnas våra slalom resor med "farsan och morsan" det var så vi kallade dem.. inga & Lennart 

Vi har varit lite här å där men väldigt mkt i och runt,,i närheten.. 
pullinki ruskola eftersom vi väldigt ofta var i ötå & kuivakangas.
Hyfsat mkt i dundret i gellivare.
I Finland -fina backar inte allt för långt borta!
Åre är nog mitt starkaste minne -- Duved.
Jag mamma pappa & Petri 
Vi provade "nyheten" på den tiden.. hyrde Monoski--en skida Vars fötterna/pjäxan satt fast bredvid varandra :) vi blåste upp å ner riktigt kul ..
Ledsen över att inte kunna fortsätta dem resorna mer... att han inte finns känns som ett dumt skämt, en dröm vi alla vaknar från strax.
Idag hade jag tid att minnas och vara glad över dem gångerna vi hann med att åka ihop! Att Lennart envist höll igång med sporter och inte gav tid att hänga i soffan lediga helger... För både jag och Petri har tagit med oss detta i våra vuxna liv, vi har lärt våra kidz att tycka om slalom ⛷
Jag kommer ihåg mamma oxå,,, sista skidresan var nog Åre ... hon åkte på rumpan ner från backen efter att pjäxan pajat.. hon köpte aldrig nya ...ler...
Hon började med längdskidor.
Att göra något med barnen som alla kan det är så himla kul..!
Att bara jobba och jobba där hemma är det nog mest jag som njuter av ...
Men efter en dag i backen och utan en enda tanke på gården så kan jag lugnt säga att jag är varm ända in i själen ❤️

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0