Vars ska jag börja

Konstigt att Finland har öppna marker och välputsade ängar fina traktorer eller hur?
Att dem använder sina bidrag från EU är nog en bit i det hela.. Dem hjälper även bönderna att förstå hur och vad dem kan göra för att lyckas.... En eloge till dem.
Länge har jag funderat bara över varför det är så mkt mera "fint" att köra upp till ötå på finska sidan
Mkt mera öppet landskap bla ..
Tror faktiskt jag har svaret!

Känner du ingen bonde som vet vad du kan söka 😳😳😑😐😓
Nää det är väl självklart att jag har all tid i världen att sitta hos bönderna runtom och höra hur jag söker bästa möjliga bidrag??!!
Bonden han har inte alls för lite att göra han heller, oftast sitter han med sin bästa vän över en kopp kaffe och hinner nog baka sej en kaka då å då🙈
Han har absolut tid att komma och klippa mina ängar så jag får ner höet under bästa tid på sommaren innan luftfuktigheten blir så hög så inget torkar. Bonden behöver ju inte ta in sitt eget eller? Det var då jag tog betesputsaren och mer än gärna klippte ner allt.., för jag har det så jävla bra så även om jag kunnat skörda ...inte ides göra det i tid!! Jag kan ju köpa istället?
Kaffet du vet...!! Den tog min tid eller hur.. Med bonden?!
Han som säkert hjälper söka dem fantastiska EU bidragen ...
Att det regnat hur mkt som helst. Det har liksom ingen betydelse.
Att 5 maskiner gått sönder just i sommar.. Spelar ingen roll!
Att jag ringt länsstyrelsen redan efter pappas död för att få hjälp!!!
No big deal!
Jag kan ju prova med bonden igen el så ev hitta en handläggare på länstyrelsen...(tro mej jag har prövat)
Om du däremot gör en häst hage på årets nya äng med regnets slask!! Och hästarna betar där och antagligen inte(500kg) trampar sönder marken !!
Då är det godkänt!
Suck delux!!
Länsstyrelsen skickar årligen in miljoner tillbaka till EU!
Borde det inte bättre att ringa ut och göra ett snällt besök och handleda den nya generationen och lära dem??

Förlåt mitt humör!!
Men så jäkla sne vridet !!

Samla tid och sov lite mindre och plugga in bättre blir summan av samtalet!!! 👊


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0