Dag 2

Jag var hyfsat omtumlad efter gårdagens hoppträning.
Man står på banan och lyssnar och hjälper till så gott man kan med bommar och skitplockning..
Men igår stod jag två meter ifrån ett riktigt otäckt fall... En hamnade ner på huvudet och nacken böjdes mer än vad det såg bra ut.. Det kom bara slödder och yl.. Sekunden från ambulansen.. Då kvicknades det till och steg upp och kunde prata😱
Jag red i gruppen efter.... Alltså det känndes som om jag mer bestämt hade velat lasta krukan och påbörja en dressyr karriär... El frimärkssamlande!
Så med "titt hinder" på banan och plank hinder så kändes det lite läskigt... El jätte läskigt.!
Sa direkt att jag ligger lågt och hoppar bara 80-90cm vilket låg oss just perfekt med facit i hand!! 
Vi hoppade nog den bästa ritten på länge, inga petande el korsgalopper el glömma banan el nått annat knas😍🐎
Fast han var tokigt pigg... Lite studsig och trotsig på framridningen!
Så jag var ändå sjukt nöjd !!
Idag är det dag två och kanske kanske vågar ribban komma upp lite och minnet av igår blekna!

Sitter tidigt tidigt i fiket på ridklubben med en kaffe latte och kanelbulla till frukost ☕️🍪 
Det ser ut att bli en fin dag idag 
Så tummarna för det!!

Hemma på gården är det kurs för en finsk tjej som sägs vara jätte duktig på både markarbete och western 
Blir skoj att höra hur dem haft det!!
Och om allt kändes som att det fungerade fast jag inte är på plats!


//ha en bra dag nu min vän 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0