Söndags körning


Det har varit ett par dagar under veckan som dem körbara ponnysarna har fått dra vagn :)
Det syns verkligen att dem trivs då..
Barnen har varit jätte duktiga och har kört själva . Jag har alltså kunnat ha fler vagnar samtidigt. Jätte roligt att dem både vågar och klarar av det!
Och jätte bra omväxling för ponnysarna.

Har dragit ner på tempo runt mej själv. 
Och inser att jag måste det ännu hårdare.. Nog det svåraste som finns att säga nej. Jag hinner inte. Kan inte.
Det handlar inte om viljan.. Utan om orken .
Det är okej att stänga av, okej att inte orka, allt måste inte lysa runt mej. Det är okej att ligga ner i soffan istället.. Även om det bara är för 15min så är det okej, rentav ett måste!
Det är mkt att göra med jobb kidz både mina och andras. Ett hus att hålla rent och tvätt och mat..
12hästar att ansvara för att allt flyter på bästa tänkbara sätt...
Jag är sjukt bra på att delegera (det är inte så bra)
Jag har ett bra team runt mej,måste bara orka.
Jag tar lätt avstånd för att köra mitt eget .. Rejs.. Gör själv gör rätt!

En timma kvar ännu innan jag har söndags vila resten av dagen :)

/puss 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0