Hö och Foder

Har lätt satt mycket mer pengar på grov/kraftfoder än jag kan komma ihåg att jag någonsin gjort.! FÖRRA VINTERN!!

Så klart jag undrar varför.
Jag uppmärksammade oxå att hästarna inte höll hullet. och hovarna inte växte som vanligt.
Hovarna märkte jag redan förra sommaren. Pandora tex gick 16v med samma skor utan hovtillväxt.

Värdet på höet förra vintern var okej, det var analyserat.
Solen var inte lika som denna sommar.
Så nu blir det mer intressant att följa värden då solen lyst som aldrig förr.
och hovarna växt sjukt snabbt, överväxt redan v7.
Höet nästan torrt på halva tiden..dock har alla bönder inklusive jag fått 30%mindre foder än förra året.

Vad spelar solen för roll?

kommer höet att ha bättre värden och blir således kompenserat så det går mindre foder och hästarna tillgodogör sej fodret?!

Hade denna sommar varit "förr i tiden" då hade det varit ett...
NÖD ÅR!!

Det var vad jag hade på ♥ !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0