Att åldras.....

Jessus vad min energi försvann,,,,
När jag var liten kommer jag ihog då jag var rädd för döden...men har just upptäckt nått änn VÄRRE....

Att bli gammal...det är inte kul!!
Visst finns det dom som har flyt..men dom andra då??

Möttes av verkligheten i dag,,,vid rondellen mellan ok & ikano finns en liten cyckel & gång väg vars man kan ta sej över för att inte behöva gena igenom vare sej rondell el över väg 99...

IMORSE var den upptagen!! av en BIL!!!!
Jag körde en norge style och drog 2 varv i rondellen då jag insåg att voivoi... nu står nått inte rätt till....


Där i bilen fanns en riktigt gammal man...GAMMAL!!  som var totalt bårta..senil ,,dement..el ja kalla det va ni vill..Jag kunde iallafall inte låta han stå där..utan körde in och lämnade bilen vid ok och prommade mot bilen som då fått däcken i rullning och kör käpprätt åt FEL håll---MOT TRAFIKEN..stannar mitt i rondellen..då jag kommer fram så ser han undrandes på mej..och undrar vars e4an ligger...E4-AN!!  god damn...fick lugnt stanna trafiken ..lilla jag i jävla rondellhelvetet...medans peter gå framför och visar vägen BORT från rondellen...
stackars man!!!  han var gammal och visste nog inte hur allvarligt han låg till!!
Tyvärr så lyckades vi inte stanna han utan han drog vidare! stannade till och undrade om han sku ta cyckelvägen mot marielund...herregud!! nu var det inte mer än att ringa farbror BLÅ så dom fick ta över!!

Och det var väl inte det enda gammla jag utsatts för....jag är ALLVARLIGT rädd för att bli GAMMAL!!!
Huvva!  nog var det bättre förr!    tror dom inte han med att bli senila då ;) inte på sättet vi har idag!
OCH OM INTE ANNAT så fanns det inga farliga BILAR som man kunde köra ihjäl sej på..eler nån annan..
FÖR DET VAR HÄSTAR som gällde...OCH VET NI???

JO dom hittade HEM OAVSETT hur sjuk eller gammal kusken var!!


DIT försvann min energi idag,,ibland vissa dagar så är jag otroligt kännslig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0