Gubbar....hur förstår man dem??

Och JAKT GUBBAR??? dom då??
Ja ibland är det inte lätt... att måsta hävda sej som 60+are....ler...
Igentligen var det nog inte det jag skulle berätta om, utan om eftersökskursen jag gick i helgen som var!
Där gick vi igenom hundens beteende och ursprung ,,,, bra att ha i bakhuvudet. lite som med häst!
Sen gicks det i genom hur man lägger spår, vilkor för det blod el inte...nöt eller älg/vilt blod...det sköts en hel del.. (passade på själv att skott träna hundizarna)
Sedan gick vi igenom skottets verkan...det tyckte jag var mest lärorikt. och kul oxå!
Ähh... antar att ingen ids läsa,,, för det e nog inte nån som e intresserad....(mina vänner vill nog se träning el hästar istället) ler
Lite bilder istället!


Här skjuts benet av för att se hur skottet inverkar på hundens sök... under rådjuret är ett papper utdraget 10 meter för att se vad som händer och hur vi kan läsa av skott platsen,, och varför hunden jobbar på som den gör!
MYCKET INTRESSANT!!!
 
Det skjuts på olika avstånd på björn oxå..rörligt och stilla.
 
Här är diskutionerna i hög gång...ler....
OM VAD VARFÖR!!
 
Och inte kan man vara i SKOGEN utan att dricka kaffe över öppen eld..
 
 
Lite kort och gott om den kursen...jag lärde mej och tyckte det var en bra helg,,, och gubbarna dom hade nog sina ahaa upplevelser,,(givetvis inte alla) men mycket intressant att se!
 
/tack för att ni läser
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0