julen blev vit :)

Tjoohoo ...
nu sover alla ... bara jag som myyser över att julen är över ;)
Barna somnade med stora leenden...efter mat och godis och MASSA mat i magen ...det var fruktat skönt att vara hemma en dag som denna.. ingen stress ... bara lugn och ro!
Vi  tog sov morgon, eller jag .tog sov morgon mina barn kollade på barn tv.
Sedan insåg jag lite snabbt att det var en julklapp som var olevererad,, (min gud dotter) hoppade i bilen ...tog samtidigt med en DUNK för att tanka trakton.  vägen var sliskig som få... bara att trycka ner skiten! iför hoppning om att slippa halkan...men vad gör inte grannen om inte ploga med skopan...efter att vi pressat ner snön...så nu med lite otur så blir det glasgata....bläk..( som vanligt)

vi gjorde våran vanliga rutin efter frullen...mocka stallet ..och fixa klart ! sedan in med alla hästar.. nu e de ju as kul när netta oxå rider helt själv :) lukas är för liten ännu...men tjöt av skratt då han åkte efter timmerdoningen bakom Jerker !!  ända tills den välte! ( ingen skada skedd).. det gick över snabbt! ( han åkte rattkälke  pappan körde timmer kälken)

Sedan värmdes ute bastu och mor & far fick sej julbastu..  sen var mat och tomte next på kalendern.....
Barnen var riktigt nöjda & vi avslutade med en ute bastu :)


/ GOD JUL OCH kram till den som vill ha den

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0